During the Eighties Pinko was already on the market with pronto moda products addressed to a Teenager's target, in the Nineties Pietro Negra and Cristina Rubini (the two founders and owners of the brand) started to produce the first pret-à-porter collection and after a few years Pinko counted 800 multibrand stores and 70 flagship stores distributing Pinko creations..In 2002 Pinko reached a turnover of 50 millions of Euro. That means that in about twenty years the two founders of the brand have created a real fashion empire that is still now growing and conquering other parts of the world thanks to the high quality of the products and a precise style that makes women of every age be a possible client of the brand. Pinko dresses young girls and women at the same time, giving the chance to mix the total looks to create your own style and that's why I love it! Testimonials like Naomi Campbell, Elle MacPherson and Eva Herzigova have been on the world's most important billboards representing this philosophy, this style..stunning and beautiful more than ever! Moreover each Pinko shop have at disposal a big screen where clients can mix and match the different clothes and see how they look before going to the dressing room. I've always bought some pieces of their collection, since 10 years I can say that I have something by Pinko for each season! Obviously for this season I did the same and yesterday I bought a few pieces that I think you will love too! For these shots I've decided to wear a silk blouse with a lace jacket but stay tuned because tomorrow I'll show you my other Pinko outfit since I'm going to YVES SAINT LAURENT COLOR EXPERIENCE presentation!
Durante gli anni Ottanta il brand Pinko si occupava principalmente di pronto moda rivolgendosi ad un target molto giovane. Negli anni Novanta i due fondatori e proprietari del brand, Pietro Negra e Cristina Rubini, decisero di cambiare rotta e iniziare a lavorare sul prêt-à-porter e dopo qualche anno Pinko già poteva avvalersi di una distribuzione in 800 negozi multibrand e 70 monomarca.. nel 2002 il fatturato dell'azienda raggiungeva i 50 milioni di euro. Questo significa che in circa 20 anni i due fondatori dell'azienda sono riusciti a creare un impero della moda che per altro anche oggi continua a crescere esponenzialmente. I fattori vincenti risiedono nella qualità dei prodotti e nei design sempre nuovi, Pinko ha creato uno stile adatto alle donne di tutte le età. È sufficiente mischiare i capi dei vari total look nel modo giusto per poter essere bellissime a 20 come a 40 anni e anche per questo lo adoro! Testimonial d'eccezione come Naomi Campbell, Elle MacPherson e Eva Herzigova hanno prestato il loro corpo al brand ammiccando dai cartelloni pubblicitari più importanti del mondo e rappresentando nel migliore dei modi la filosofia e lo stile del brand. Non solo, da qualche anno a questa parte in tutti gli store sono presenti dei totem touch screen dove le clienti possono divertirsi a mischiare i capi e provare tutti gli abbinamenti possibili ancora prima di entrare nei camerini! Da dieci anni a questa parte non è mai trascorsa una stagione senza che comprassi qualche capo di Pinko, capi che ancora oggi riesco ad utilizzare quotidianamente e proprio ieri ho fatto i miei acquisti per la primavera. Oggi vi mostro il primo look composto da una giacchina modello "chiodo" fatta in pizzo e un'ampia camicia di seta. Domani vi mostrerò il secondo outfit e tra l'altro lo farò in un'occasione speciale: la presentazione YVES SAINT LAURENT COLOR EXPERIENCE!
I Was Wearing:
PINKP LACE JACKET
PINKO SILK BLOUSE
TRUE RELIGION SKINNY JEANS
SERGIO ROSSI PYTON PUMPS
HERMES CHOCOLATE COLLIER DE CHIEN
TOD'S BAG
DIOR SUNNIES
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